BMW 2500

A hozzávalók :

Fejegység :
Első szett :
Hátsó hangszóró :
Kábelek :

PANASONIC CQ-DFX100R
AUDIOBANK TC-5500
AUDIOBANK TC-502
2x1,5mm DLD hangszóró

Az autó egy 30 éves kabriolet gyönyörű állapotban. A tulajdonos nem szerette volna szana-szét szabdalni az autót,nem is a bömbölő hangerő a cél, így a következő megállapodásra jutottunk:

A magasak az 'A' oszlop borításába lesznek sűjjesztve.Az első ajtóban nincs helye a hangszóróknak, a hátsó ajtókban azonban van. Az első ajtókat a hátsóakkal szinkronban kivágjuk és beépítjük a hangszórókat.A rádiónak új tápkábelt vezetünk be az akkumulátorról. A hangszóró kábeleket is kicseréljük.

Érdekes megoldásként – az eredeti rádió monó – a műszeregység felett egy téglalap alakú hangszórót épített a BMW. Ezt a hangszórót a helyén hagyjuk, de a rendszerről leválasztjuk.

Az eredeti rádió egy BECKER, amit egy U alakú lemez segítségével rögzítettek a boxba. Ezt a vas lemezt megfordítottuk, így alulról nem lehet már hozzáférni a rádióhoz. Mivel a BECKER más méretű lyukba volt fogatva, ki kellett vágni. Most már bármilyen szabvány méretű fejegységet be lehet rakni.


Az első ajtókárpitokat kivágva be lett szerelve a TC-5000 13cm-es hangszórója.A hátsó kárpit eleve ki volt vágva, ide került a TC-502.


Az 'A' oszlop borítását levéve láttuk, hogy a TC-5000 – hez adott magas túl vastag lesz. A TC-10T viszont pont méret, így ezt süllyesztettük be. Maga a borítás egy vaslemezre felvitt kemény szivacs. A lemezt nem vágtuk ki, csak a szivacsot távolítottuk el.

A végeredmény egy szolid hangerejű, tisztán szóló hangzás lett. A 13cm-es hangszórók meglepően sok mély hangot adtak le. Kicsit féltünk, hogy a magasak nagyon egymás felé állnak, de nyitott autó lévén tökéletes lett – jobban az anyagvastagság (vékonyság) miatt nem is tudtuk volna bedönteni.